Nowy rok szkolny, nowe plany i postanowienia, nowe wyzwania. Dlatego już teraz rozpoczynamy projekt polonistyczny zatytułowany Jestem z Kozich, co widać i słychać, czyli lokalni reporterzy.
Poniżej przedstawiamy harmonogram działań, a w razie pytań czy wątpliwości Wasze polonistki zawsze chętnie pomogą.
JESTEM
Z KOZICH,CO WIDAC I SŁYCHAĆ,
czyli
lokalni reporterzy
ZADANIA DLA KLAS:
Termin
|
Zadanie
|
Uwagi
|
Od
12 września
|
Klasa przy pomocy wychowawcy organizuje wyjście do
wylosowanej instytucji, wcześniej
zbiera informacje o specyfice pracy w danym miejscu
|
Losowanie w
sekretariacie
|
Październik – listopad
|
Wyjście do:
1a Radio Emaus
1b WTK
1c Gazeta Wyborcza
1d TVP Poznań
1e Echo Miasta
2a UAM Wydział Nauk Społecznych i
Dziennikarstwa
2b Radio Bluefm
2c Radio Afera
2d Biuletyn Miejski + IKS
2e klasa o profilu dziennikarskim
3a poznańska drukarnia
3b Radio Eska
3d Radio Merkury
3e Głos
Wielkopolski
Podczas wycieczki klasa dokumentuje wyjście za pomocą
notatek i zdjęć, które wykorzysta w fotoreportażu
|
Postaramy się Wam
pomóc w organizacji tych wyjść. Te instytucje, które są wytłuszczonym drukiem,
wyraziły już zgodę na przyjęcie Was w swojej siedzibie. Wystarczy, że
zgłosicie się do nas po kontakt. Z paru miejsc czekamy jeszcze na odpowiedź.
|
Grudzień
|
Klasa przygotowuje i drukuje gazetkę
na 1 kartce formatu A4:
ü Wymyśla
tytuł
ü Jedną
stronę przeznacza na fotoreportaż
z wyjścia opatrzony komentarzem pod zdjęciami
ü Drugą
stronę przeznacza na reportaż dotyczący
lokalnego problemu - znajduje temat związany z rejonem, zbiera rzetelne
informacje, pisze tekst
ü Gazetkę
kończy stopką redakcyjną
|
Na lekcjach języka
polskiego omówimy istotę reportażu jako gatunku. Jego wyznaczniki i porady
dotyczące pisania znajdą się również na stronie gimnazjum w zakładce: język
polski.
Gazetkę można
przygotować np. w programie Publisher.
|
Styczeń
|
Odczytanie i prezentacja gazetek odbędzie się podczas Dnia
Języka Ojczystego.
Nagrody zostaną przyznane zarówno przez uczniów jak i
profesjonalne jury.
|
Dodatkowym zadaniem
na ten dzień będzie powielenie gazetek i wybranie w klasie gazeciarza, który
efektownie „sprzeda” Wasze egzemplarze.
Następnie w klasie
uczniowie przeczytają i ocenią według wskazanych kryteriów teksty swoich
kolegów.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz