czwartek, 28 lutego 2013

KLASY III - sprawozdanie

W środę wszystkie klasy III jadą do katedry, więc aby również ten dzień wykorzystać do powtórki z języka polskiego, poprosimy, żebyście z tego wyjazdu napisali sprawozdanie.

W związku z tym przypominam, jak powinna wyglądać ta forma wypowiedzi.

I Pierwsza część podaje konkretne informacje, m.in. kto, gdzie, kiedy, po co pojechał, jaka była kolejność wydarzeń, co zobaczyliście, z kim się spotkaliście.

II Druga część dotyczy oceny wycieczki, tzn. opisujecie swoje wrażenia, co było najciekawsze, co wam się nie podobało, jaki był nastrój wyjazdu, co on wam dał


III Słownictwo, które może wam się przydać:

Słownictwo oddające stosunki czasowe:
 najpierw, na początku, na wstępie, zrazu, następnie, potem, później, dalej, z kolei, w dalszym ciągu, wreszcie, w końcu, na końcu, przy końcu, na zakończenie, ciągle, niebawem, wkrótce.


Słownictwo oddające spostrzeżenia, wrażenia, sądy:
 bez wątpienia, być może, dajmy na to, istnieje możliwość, sądzę, przypuszczam, Jak mi się zdaje, jak przypuszczam, jak sądzę, jestem pewien, jestem przekonany, jestem przeświadczony, jest możliwe, jest niewątpliwe, jest pewne, jest prawdopodobne, jest wątpliwe, jeżeli się nie mylę, mam nadzieję, mam wątpliwości, moim zdaniem, można powiedzieć, można się spodziewać, można uważać, najprawdopodobniej, należy wątpić, niemożliwe, nie należy sądzić, nie przypuszczam, nie ulega wątpliwości, obawiam się, odnoszę wrażenie, o ile się nie mylę, podejrzewam, przypuszczalnie, raczej, rzekomo, to pewne, uważa się, według mnie, widać, widocznie, w moim przekonaniu, wydaje mi się, widać, wszystko wskazuje na, zakładam, z cała pewnością.

Słownictwo oceniające:
 fantastyczny, niezwykły, niecodzienny, wspaniały, wyjątkowy, rzadko spotykany, nadzwyczajny, fenomenalny, nieprzeciętny, niepospolity, interesujący, oryginalny, pasjonujący, ekscytujący, emocjonujący, frapujący, niekonwencjonalny, niebanalny, ambitny, intrygujący, atrakcyjny, efektowny, okropny, tandetny, wstrętny, przeciętny, w złym guście, mało atrakcyjny, nieciekawy, nieinteresujący, nudny, przereklamowany, usypiający, przegadany, przydługi, szablonowy, banalny, nijaki, bezbarwny.


UPRZEDZAJĄC WSZELKIE PYTANIA, ODPOWIADAM, ŻE SPRAWOZDANIE JEST OBOWIĄZKOWE I NA OCENĘ.


Miłego zwiedzania!!! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz